Art en contra de l’ampliació de l’aeroport de El Prat

30/07/2021

La Ricarda és un espai emblemàtic de la zona del delta del Llobregat que, a més, té la màxima protecció ambiental de la Comissió Europea.

Juntament amb altres trets, això és el que defensen una desena d’artistes que s’han unit per fer una exposició artística en forma de protesta en contra de l’ampliació de l’aeroport del Prat. La mostra es va estrenar el passat 24 de juliol, just a la zona on està previst edificar la nova infraestructura, al camí de la platja, i està previst que duri “fins que el conflicte deixi d’existir”.

L’acció l’ha organitzat l’Associació l’Atòmica, una entitat cultural que promou i difon art a la ciutat. Entre els artistes vinculats hi podem trobar Oriol Vidal, Ángel Coronado, Núria Inés, Purificación Hernández, Sergi Mañà, Marta Mouns, Oriol Roca, Otraputacuentadedibujos, Óscar Calzada i Toni García.

Aquestes són algunes de les obres…

Obra de Óscar Calzada
Obra de Oriol Vidal
Obra de Ángel Coronado

Fotografies extretes de https://www.elprat.cat/art-pel-delta

Més sectors, més suport

Per una altra banda, altres gremis i sectors també s’han volgut posicionar en contra del projecte de l’ampliació a través de les seves professions. Es tracta dels cuiners i pagesos del Baix Llobregat. En el seu cas, reivindiquen el potencial agrícola i gastronòmic que té la zona que es veuria afectada en cas que el projecte tirés endavant. Asseguren que l’impacte causaria una gran pèrdua de terreny de conreu, mínim 60 hectàrees, i això derivaria a perdre també certs productes com la Carxofa Prat o l’espàrrec de Gavà.

En aquest cas, l’acció la lidera la xef Susana Aragón, acompanyada d’altres cuiners com Eva Hausmann, Albert Mendiola, Sergi de Meià o Pere Carrió; de gastrònoms com Chiara Bombardi o Daniele Rossi; de pagesos com Miquel Torras, Joan Torras o Jaume Torras; i de periodistes especialitzats en gastronomia com Laura Conde, Josep Sucarrats o Mònica Escudero.